VŠICHNI: Výzva k podzimnímu ú-klidu

 In
30 Points

KE SPLNĚNÍ VÝZVY JE POTŘEBA

Výzkumy tvrdí, že každý zaplněný prostor (pokoj, garáž, kancelář, mailová schránka) zabírá část kapacity našeho mozku. Uvolněním toho prostoru uvolníš svou hlavu pro lepší tvořivost a svůj život pro příchod nových věcí.

V článku Tři nejúčinnější antidepresiva, které vám jinde neřeknou jsme čtenáře PŠ vyzvali k drobnému podzimnímu úklidu, ale vy můžete jít ještě dále 🙂 Splňte si některou z aktivit pro pokročilé.

  • Oblast: Domov | Vztahy | Práce | Denní návyk
  • Aktivita: udržovací
  • Čas: minimálně 60 minut (např. 3x 15 minut, 3x 5 minut pauza nebo 12 x 5 minut) až několik hodin
  • Náročnost: aspoň do půlky dobitá baterka (budeš se lépe rozhodovat, co půjde pryč a co zůstane)

AKTIVITY PRO INSPIRACI

  • Projděte se po bytě a u každého předmětu se ptejte: je to praktické? dělá mi to radost? mám k tomu vřelý vztah? Pokud ve vás něco vyvolává negativní emoce, nebo žádné emoce – uvažujte, zda to můžete vyhodit či poslat dál (prodat, darovat, charita). Pokud je to zároveň praktické a potřebujete to, můžete to nahradit něčím, co vás při pohledu na to bude hřát u srdce? 

 

  • Udělejte průvan ve skříni

 

  • Promažte maily za celý letošek (a jen to opravdu důležité přesuňte do složky “archiv”)

 

  • Sepište si seznam 12 nejbližších vztahů – věnujete jim dostatečnou pozornost, nebo usychají a neplodí? (majitelé Šťastného měsíce mohou využít cvičení Kruh života). Sepište si také seznam 3 vztahů, které vás vysávají a chtěli se v nich omezit na pouze nejnutnější kontakt.

TIP: Ve Šťastném měsíci si můžete pro příští měsíc zapsat Denní návyk (např. každý den hned po zapnutí počítače smažu 10 emailů nebo věnuji 5 minut mazání emailů – nastavte si minutku – nepřetahujte, jinak vás to demotivuje:)

Nemáš na to síly? Splň si nejprv některou z aktivit pro začátečníky

Nejsi-li připravena na větší čistku, začni polehoučku… a až ochutnáš krásu třídění a odkládání, vrať se zpátky sem.

  • vykliď si jeden šuplík
  • vyřaď 5 kousků letního oblečení, které jste si letos (ani loni) nevzali na sebe
  • promaž si plochu na počítači
  • vysypej koše
  • z ledničky nebo špajzky vyhoď prošlé jídlo

TIP: Vyklízej v 15 minutových úsecích! Poté si dej 5 minut přestávku. Dej si kafe, projdi se, najez se, zatanči si… vyhneš se tomu, že úklid skončí prohlížením starých fotografií atp.

K tématu osobní rovnováhy v životě píšeme v tomto článku: Tři nejúčinnější antidepresiva, které vám jinde neřeknou

A můžete hned navázat Podzimní výzvou k životní rovnováze.

TIP2: Při úklidu narazíš na spoustu nedodělaných úkolů. Objeví se různé potřeby (třeba zavolat dávnému kamarádovi). Nepouštěj se do nich hned. Místo toho měj po ruce papír a vše si zapiš. Tvou prioritou je nyní zbavit se starého a nepotřebného. Nerozptyluj se!

JAK ZÍSKAT BODY

  1. Do zprávy adminovi (Submission) dole napiš, kterou aktivitu jsi si vybrala a připiš i zpětnou vazbu, jak se ti cvičení líbilo a zda pro tebe bylo přínosné. Pokud jsi vyklízela fyzický prostor, můžeš nám poslat fotku nebo i napsat plán, jak uvolněný prostor nově využiješ.
  2. Odešli zprávu kliknutím na Submit
  3. Admin na to mrkne a budou ti přičteny body (nebo vyzve k doplnění:)

 Nezapomeň, že bez odeslání zprávy nebudeme vědět, že jsi splnila výzvu a že ti máme připsat body.

KOLIKRÁT LZE VÝZVU SPLNIT

Vždy jednou ročně na podzim (říjen a listopad).

KAM PO ODESLÁNÍ ZPRÁVY?

Použij tlačítko zpět ve svém prohlížeči nebo vyjeď nahoru stránky (stačí kliknout v pravém dolním rohu na šipku), kde se ti objeví znovu členské menu. Případně nahoře vpravo v hlavním menu máš odkaz na návrat na hlavní stránku: členská sekce.

Sdílej článek se svými přáteli
Recent Posts
Napiš nám

Ahoj, s čím ti můžu pomoc? Napiš mi a já odepíšu hned, jak budu moct. Jana

0

Start typing and press Enter to search